Wat maakt dat we zeggen dat een leerling wel/niet in deze klas op zijn plaats zit? 

  • Moet werksessies van 25 minuten aankunnen
  • Er wordt veel herhaald, maar kinderen moeten nog vooruitgang boeken
  • Toch al een minimum aan zelfredzaamheid
  • Voorbereidende vaardigheden rond schrijfmotoriek afgerond, klaar om te starten met schrijven van letters

Zijn er objectieve meetstaven (bv. vaardigheden/niveaus…) die we idealiter behalen met de leerling?

  • Niveau: 1e leerjaar
  • Vooruitgang in motoriek
  • Vooruitgang in leesniveau en rekenniveau

Waar onderscheidt deze klas zich mee van de andere klassen binnen de werking?

  • Herhaling + rustig tempo + vooruitgang
  • Sociaal emotioneel lager niveau
  • Nog wel aanbod van schrijfmotorische oefeningen zoals bijvoorbeeld schrijfdans, fijne motoriek
  • Sociaal emotioneel einde kleuterschool/1e leerjaar
  • Al enige zelfstandigheid, redzaamheid wordt verdiept & uitgebreid

Foto's & nieuws